Monday, June 13, 2016

BISNESS ANDA ORANG X KENAL!!!!!


Assalamualaikum..


   First sekali nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Pn. Asykyn Rahim yang telah memilih kami untuk design new branding logo untuk produk tudung beliau.  It's a tough assignments, tapi saya dapat juga menyelesaikannya dengan baik alhamdulillah.

  Anyway kepada yang belum follow page beliau boleh follow :-
FB : asykynrahim
IG : asykynrahim
Tweeter : asykynrahim_hq
WA : 019 - 6969 883



Mengapa elemen ini penting???? 
Brand/logo yang kuat akan membawa perubahan yang besar dalam perniagaan kita, kerana brand yang kuat akan selalu melekat dihati pelanggan dan masyarakat amnya.
  
  Bayangkan apabila anda adalah pemilik perniagaan keropok udang yang sangat sedap. Apabila produk anda ramai orang suka, tetapi pelanggan tidak dapat jumpa produk anda kerana tidak mempunyai nama ataupun logo yang menjadi dasar kepada identiti produk anda. Anda akan kehilangan potential sales! kat situ dan ini menyebabkan perniagaan anda tidak boleh berkembang!!!



PASTINYA ANDA TIDAK MAHU KEJADIAN INI BERLAKU!!!!!


  Oleh yang demikian pemilik perniagaan bukan hanya perlu untuk menjaga kualiti produk/ perkhidmatan yang ditawarkan, tetapi juga perlu memberi perhatian kepada bagaimana cara membina brand dan melakukan penjenamaan dengan tepat.

  Bak kata pepatah uncle Phillip Kotler bapa marketing dunia :-

''A brand is a name, term, sign, symbol, or design or a combination of them, intended to identify the goods and services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of the competitor.''

Ada ribuan, bahkan jutaan ahli perniagaan yang menjual produk yang sejenis dengan produk anda. Brand hadir sebagai identiti untuk membezakan produk yang anda hasilkan dengan produk yang sama dihasilkan oleh usahawan lain. Dengan adanya brand pelanggan akan dapat memilih produk mana yang akan mereka gunakan.

Akhir kata daripada saya semoga anda berjaya membina perniagaan anda supaya lebih dikenali dan melekat dihati rakyat MALAYSIA!!!!!

Saya Fadzil Razak
Assalamualaikum



Kami boleh membantu ada
019-525 6595
Fadzil Razak

No comments:

Post a Comment